Important
Aceste instructiuni au fost concepute pentru a fi urmate in aceasta ordine. Scopul acestei ordini este de a minimiza expunerea motocicletei la agenti corozivi si de a-i prelungi viata si aspectul cat mai mult.
1) Gasiti un loc de depozitare, faceti rost de sculele necesare
Timp estimat: 1-2 ore
· Gasiti un loc bun pentru stocarea motocicletei. Feriti-o de temperaturi extreme .Gazele de esapament usuca componentele din cauciuc, deci feriti motocicleta de ele.
· Nu puneti motocicleta intr-un loc in care va fi lovita. Gasiti un loc neted care nu este in drum.
· Nu e bine sa puneti motocicleta pe pamant, deoarece umezeala care se ridica din sol se poate colecta sub prelata iar partile metalice moi se vor coroda
Lista de cumparaturi
· stabilizator de benzina
· ulei ieftin pentru a face un schimab de ulei
· un filtru de ulei nou
· orice substante pentru curatare pe care le veti folosi la spalarea motocicletei
E bine sa cumparati de asemenea (daca nu aveti deja) scule pentru demontarea rezervorului, carenelor, parbrizului si bujiilor.
2) Porniti motocicleta, faceti plinul, stabilizati benzina
Timp estimat: 1-2 ore
· Faceti o tura cu motocicleta, si la intoarecere faceti plinul. Ar fi bine sa adaugati un stabilizator de benzina pe care l-ati cumparat inainte de a face plinul, pentru a se amesteca mai bine. E bine sa va asigurati ca rezervorul sa fie plin cand stocati motocicleta, deci asteptati sfarsitul plimbarii pentru a face plinul.
· Motocicleta trebuie sa fie calda, deci asigurati-va ca va plimbati indeajuns pentru a atinge temperatura de operare a motorului pentru o vreme. Plimbati-va cel putin 20 minute inainte sa mergeti la statie. Incalzirea motorului are doua avantaje:
· a) Arde condensul facut in motor.
· b) Incinge uleiul, care curata depunerile si-l face mai usor de schimbat
· Daca nu ati facut-o inca, adaugati stabilizatorul de benzina cand va intoarceti la locul de depozitare. Va trebui sa lasati motorul sa mearga inca 5 minute pentru a va asigura ca stabilizatorul a ajuns in intreg sistemul de alimentare.
· Stabilizarea benzinei este probabil cel mai important lucru de facut cand pastrati motocicleta. Benzina este un amestec de diferiti compusi. In timp, cei mai volatili compusi se vor evapora, lasand o mazga care va infunda carburatoarele impiedicandu-le sa functioneze. Stabilizatorul de benzina (in mare) previne acest lucru. Trebuie sa stabilizati benzina inainte de a pastra motocicleta. Chiar daca motocicleta nu are carburatoare.
3) Schimbarea uleiului
Timp estimat: 1 ora
· Schimbati uleiul inainte de a pastra motocicleta. Vechiul ulei contine deseuri de combustie si alte elemente daunatoare. Deci, faceti un schimb de ulei si de filtru acum cand motocicleta este inca cu motorul cald. Acesta este al doilea pas ca importanta, si posibil singuril care va cauza defectiuni permanente daca este saltat.
· Unele ghiduri periculoase sfatuiesc umplerea carcasei motorului cu ulei. Nu faceti asta. Faceti un schimb de ulei normal si puneti cantinatea normala de ulei, asa cum se specifica in manual. Avand in vedere celelalte lucruri pe care le veti face aici, va asiguram ca va ingrijiti motorul excelent - nu va faceti griji. Umplerea motorului cu ulei este o risipa si este periculoasa; daca porniti motorul plin cu ulei, aveti toate sansele sa-l spargeti.
· De asemenea, veti arunca acest ulei la inceputul sezonului urmator, deci nu cumparati cel mai grozav ulei.
· Dupa ce schimbati uleiul, mutati motocicleta intr-o zona ventilata si porniti motorul. Lasati motorul sa mearga un minut pentru a distribui uleiul cel nou in motor.
4) Puneti motocicleta pe stander
Timp estimat: 5-10 minute
· Daca aveti un cric central, sunteti gata. Puneti motocicleta pe cricul central si sariti la punctul 5 de mai jos. Daca nu aveti cric central, cititi mai departe ...
· Daca aveti un stander e bine. Puneti motocicleta pe stander si pastrati-o asa.
· Daca nu aveti stander, nu riscati sa scapati motocicleta folosind o improvizatie de lazi, scanduri, caramizi, etc.
5) Acoperirea prizelor de aer si a esapamentului
Timp estimat: 10 minute
· Dupa ce tevile de esapament s-au racit, dar preferabil cata vreme motorul este inca cald, picurati un pic de WD40 in fiecare teava si acoperiti capetele cu o punga de plastic pentru a nu lasa umezeala sa intre la motor. Asigurati-va ca sunt stranse - folositi cu incredere inele de elastic.
6) Ultimele verificari ale sistemului de alimentare
Timp estimat: 5 minute
· Daca ati urmat pasul 2 corect, benzina stabilizata a ajuns in intreg sistemul de alimentare, si nu trebuie sa goliti carburatoarele.
· Daca robinetul de benzine are pozitiile ON/RES/PRI, lasati-l in pozitia "ON". Daca robinetul are pozitiile ON/RES/OFF, mutati-l pe pozitia "OFF".
7) Demontati si incarcati bateria
Timp estimat: 5-45 minute
· Motocicleta nu are nevoie de bateria peste iarna, iar aceasta trebuie protejata de inghet. Deci demontati-o, luati-o inauntru, si mentineti-o incarcata.
· Mentinerea unei baterii fericite inseamna mentinerea ei incarcata. Cea mai buna metoda este conectarea ei la un incarcator inteligent , care o va incarca doar cat trebuie, dar nu o va fierbe prin supra-incarcare. Doar conectati-o la un mic incarcator, si cu exceptia unui control periodic al nivelului lichidelor si altor operatii mentionate mai jos, puteti sa uitati de ea toata iarna.
· Daca nu aveti o baterie "maintenance-free", verificati nivelul fluidelor cu reguaritate pentru a va asigura ca incarcatorul nu fierbe electrolitul. Daca nivelul este scazut, pentru a-l reface adaugati doar apa distilata.
· Incarcati bateria intr-o zona bine ventilata, mai ales daca bateria nu este "maintenance free". Bateriile emit gas de hidrogen cand se incarca, care este explozibil.
8) Spalarea, uscarea si ceruirea motocicletei
Timp estimat: poate dura ore ...
· Pe timp de iarna, de obicei este multa sare pe sosele. Curatiti aceste mizerii inainte de a pastra motocicleta! Apa si sapunul sun bune, sau daca doriti folositi solutii speciale de curatire. Asigurati-va ca spalati toate partea de sub motocicleta, rotile, suspensia, etc.
· Nu uitati sa uscati motocicleta. Motorul (care ar trebui sa fie inca cald de la ultima tura) poate sa evapore apa, dar totusi trebuie sa curatati apa de pe roti, cadru, etc. Uscarea motocicletei este foarte importanta; nu faceti o treaba de mantuiala.
· Ceruiti partile vopsite; previne vopseaua sa se oxideze in timpul iernii.
· Avertisment standard pe care toti cei care folosesc spalator cu apa sub presiune trebuie sa-l recite pe de rost: presiunea spalatorului poate fi daunatoare pentru motociclete. Aveti grija sa nu indreptati jetul spre mansoane, semeringuri, etc. Apa sub presiune mare poate intra dupa capace, poate curata vaselina, poate coroda semeringurile, etc. Fiti atenti.
9) Protejarea partilor de metal expuse
Timp estimat: 10-30 minute
Nu aplicati substante chimice sau lubrifianti pe placutele de frana, discurile de frana sau anvelope. Aceasta sectiune se refera la protejarea cadrului, jentilor, lantului, etc. Nu va atingeti de frane. Daca ajung substante chimice pe ele, curatatile foarte bine cu solutie de curatat franele (se gaseste la magazinele auto).
· Pentru a proteja partile de metal, pulverizati-le (mai ales partile de dedesubt) folosind un spray cu anti-rugina ca WD40.
10) Incuiati motocicleta
Timp estimat: 5 minute
· Cumparati un lant mare si greu si treceti lantul prin cadrul motocicletei si ceva relativ static.
11) Acoperiti motocicleta
Timp estimat: 5 minute
· Asigurati-va ca motocicleta s-a uscat bine dupa ce ati spalat-o in pasul 8.
· Folositi o prelata care sa respire. Nu veti dori sa tineti umezeaza sub prelata pentru ca duce la rugina. La fel, veti dori sa tineti umezeaza afara, mai ales daca pastrati motocicleta afara, in bataia precipitatiilor. Operatii de intretinere in timpul iernii
· Nu porniti motorul in timpul iernii! Veti crea doar condens in motor si produse de combustie (acizi, etc) in ulei. Rezistati tentatiei.
· Iarna este o perioada excelenta pentru a face alte operatii de rutina.
Cititi manualul si faceti operatiile care trebuie facute o data pe an sau mai frecvent, chiar daca nu e chiar timpul. La sfarsit:
· ungeti toate cablurile si actionati-le periodic
· verificati (si daca e cazul ajustati) intinderea lantului/curelei
· ungeti lantul
· verificati placutele de frana si discurile de frana
· schimbati lichidele de frana, ambreiaj, etc
· verificati/schimbati filtrul de aer
· verificati toate suruburile si niturile pentru a va asigura ca nimic nu e slabit
· inspectati cauciucurile (taiaturi, uzura inegala, etc)
· inspectati segmentii de la amortizoare
· ungeti suspensia, punctele de pivotare, gresati lagarele, etc
Operatii suplimentare:
· Schimbati uleiul de amortizor
· Schimbati lichidul de racire
· Reglati jocul la supape
· Demontati/curatiti/remontati carburatoarele
· Montati cauciucuri noi
· Daca nu ati pus motocicleta pe stander, verificati lunar presiunea in pneuri. E bine sa mutati motocicleta cate un pic in fiecare saptamana pentru a nu deforma pneurile.
· Comandati bujii noi inainte de a pune motocicleta din nou in functiune. (Optional, dar de obicei ieftin)
Lista de cumparaturi Timisoara Choppers
Divizia 9 Cavalerie nr.60 Stela 0725 090 535
-stabilizator de benzina Wynn's 20Ron
-ulei pentru a face un schimb Repsol 85Ron 4 litri
-filtru de ulei 15-30 Ron
-substante pentru curatare 25-55Ron
-stander moto 100Ron
-spray de curatat franele 22Ron
-spray de curat lantul Motul 60Ron
-spray de uns lantul - Motul(cu teflon) 60Ron
- Wynn's 35Ron
-lant anti-furt 100Ron
-lacat anti-furt 68Ron
-antigel 1,5litri 22Ron
-husa - 78Ron exterior
- 50Ron interior
-aparat de verificat presiunea in roti 20Ron
No comments:
Post a Comment